8.12.2019

Nubuk jako podszycie? Czy to jest odkrycie roku? [Kudłaty Art]



Ile znacie podszyć, które możecie dodać do obroży dla swojego pimpusia, aby było miękko i funkcjonalnie? Ja naliczyłam chyba 5, a nie siedzę jakoś bardzo w takich akcesoriach- kupuję jak jakiś wzór bardzo chwyci mnie za serduszko albo są wielkie promocje 😜

Dzięki uprzejmości firmy Kudłaty Art możemy przetestować najnowsze podszycie- z nubuku!
Ja z podszyciem z nubuku spotkałam się tylko w kantarach dla koni, poszperałam trochę i w psich akcesoriach chyba nikt jeszcze nie wykorzystał tego materiału więc co z tego będzie?!
Na testera została wybrana królowa naszego domu, czyli Mika. Jako jedyna z mojego stada (3 psy to już stado, prawda?) jest psem długowłosym i posiadającym potocznie mówiąc "włos".

Na stronie możemy przeczytać
"Nubuk, czyli inaczej sztuczny zamsz, jest bardzo przyjemny w dotyku, nadaje się dla psiaków z krótszą i dłuższą sierścią (niekoniecznie dla psiaków z włosem). Nubuk jest bardzo przyjemny w dotyku przypomina naturalny zamsz. Na akcesoriach wychodzi płasko (podobnie jak pianka nurek). Nadaje się na wszystkie szerokości - w tym również na mniejsze i węższe akcesoria."
Dostępne kolory:
- brąz
- butelkowa zieleń (na żywo troszkę ciemniejszy)
- turkusowy
- fioletowy
- różowy
- grafitowy
- czarny

Miałam możliwość wybrać dowolny wzór z całej oferty Kudłaty Art. Żałuję, że nie zaczekałam dnia dłużej i nie wybrałam czegoś z oferty świątecznej, bo te wzory wymiatają! (to znak, że będziemy musieli coś od nich zamówić ;). Zdecydowałam się na klasyczne, kolorowe romby w szerokości 2cm, a do tego podszycie nubuk w kolorze różowym.
Pierwsze wrażenie
Jakie to jest przyjemne w dotyku!
Szczerze mówiąc, nie przepadam za podszyciami. Rzadko, która obroża moich psów ma podszycie- zazwyczaj jest sama taśma. Duży wpływ na to ma to, że moje psy mają dość aktywne życie i nie oszczędzamy naszych akcesoriów spacerowych. Wiecie, bieganie po krzakach, kąpiele błotne itd. to dla nas norma, a wiadomo, że łatwiej dopierze się sama taśma niż z jakimś mięciutkim, ładnym, puchatym podszyciem. Podszycie z nubuku jest dość cienkie. W przeciwieństwie do np. polaru minky nie jest aż tak "puchaty". Nie jest zbyt gruby do tak wąskiej obroży, jak 2cm (no umówmy się, jest to mało) i prezentuje się super!

Właściwości
Miękki? Jest 
Ładny wygląd? Jest
Zbieranie sierści? Jest...
Tak jak napisałam wcześniej Mika "nie gubi sierści" więc co ma zbierać obroża? Zbiera sierść reszty moich psów. Drive i Foxy aktualnie gubią sierść tonami, a trochę z tej tony zebrała obroża. Na szczęście wystarczyło przetarcie nubuku wilgotną szmatką i znikło. Duży plus, bo chyba nikt nie lubi obroży całych w sierści, która weszła w materiał i nie da się jej wyciągnąć..
Nie mam możliwości sprawdzić, jak nubuk łapie sierść piesków krótkowłosych, ale na fanpage Kudłaty Art inni, krótkowłosi testerzy to ocenią!
Listopad to jesień w pełni, dużo deszczu, pochmurno, aż nie chce wychodzić się z domu. 
Przez miesiąc testowania nie zliczę, ile razy obroża zaliczyła deszczowy spacer, z którego razem z Miką wróciły całe mokre. Tylko że po takich spacerach obroża wysychała szybciej niż pies!
Dla mnie to trochę magia. Obroża na grzejniku, pies gdzieś też w ciepłym miejscu (Mika uwielbia spać w miejscach, gdzie cieplutko jej w dupkę) i obroża jest sucha, a pies nadal lekko wilgotny?! Dla mnie wow! Pewnie na to porównanie szybkości ma wpływ to, że Mika ma dużo, gęstej sierści, która schnie dość wolno, ale i tak jest pod wrażeniem tego nubukowego podszycia.
Moje psy nie noszą obroży w domu, ale specjalnie do testów nie zdejmowałam Mice obroży przez większość czasu. Chciałam sprawdzić, czy np. nie odgniecie sierści, nie będzie pod nią szorstka, czy mokry, różowy nubuk nie zafarbuje mi jej na małego jednorożca.
Nic z tych rzeczy! Po miesiącu mój dom nie wzbogacił się o małego jednorożca z niefajną sierścią na karku 😀

Przeżyła też 3 mycia: dwa w pralce w 30 stopniach oraz jedno ręczne. 
Żadnych uszczerbków na zdrowiu nie odnotowano, a jedyny objaw to powrót całkowitego blasku obroży! ❤
Podszycie z nubuku? My jesteśmy 3 razy na TAK! Spełnił wszystkie nasze oczekiwania i dla mnie jest super alternatywą od podszycia minky, które w naszym przypadku już tak fajnie nie wypadło przy wybrudzeniu.


A wy, jakie macie ulubione podszycie do akcesoriów Waszych psów?
Spróbujecie podszycia z nubuku czy to nie Wasza bajka?

3 komentarze:

  1. Też nie przepadam za obrożami z podszyciami i żaden z moich psów takowej nie posiada. Ale z tego co piszesz, to ten nubuk faktycznie wydaje się być fajny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda ciekawie. Wprawdzie mamy już swój cudny komplet obroży i smyczy tokyo https://johndog.pl/produkt/smycz-prosta-john-dog-tokyo/, ale to nie znaczy, że nie możemy wypróbować czegoś nowego. Zamówię czarny i będzie idealnie pasował do naszej smyczy :)

    OdpowiedzUsuń